
Морські піхотинці США на анексію Гаваїв у 1898 році. Кредит: Wikimedia Commons.
Ідеологія американського винятку давно вважає, що Сполучені Штати є і були винятковими протягом усієї своєї історії, не роблячи однакових помилок чи увічнюючи ті самі злі інших світових держав. І все ж нове дослідження з Університету Канзасу виявило, що впливові підручники історії давно стверджували, що Америка виступає як імперія, особливо в кінці 19 століття.
Стівен Джексон, доцент кафедри навчального лідерства та політики в КУ, опублікував дослідження, в якому він проаналізував підручники світової історії, що використовуються в Техаських середніх школах з 1920 -х до 2016 року. Він вважав, що книги зазвичай називають американськими діями як імперіалістичні, що, здавалося б, суперечить концепції американського винятків.
У своєму аналізі Джексон встановив, що, хоча мова, яка використовується протягом десятиліть, або стверджувала, що ці дії були аберральними і не послідовними протягом усієї історії країни, або що такий імперіалізм спричинив “цивілізацію” впливу з цим, і тому був не таким, як європейська імперська діяльність протягом усієї історії.
Дослідження народилося з книги Джексона 2023 року “Площа світової історії в Техаських середніх школах: розпакування євроцентризму, імперіалізму та націоналізму в навчальній програмі, 1920–2021”.
“Ця книга розглядала ключові розповіді у світовій історії. Центральним питанням, яке я мав у книзі, було те, як підручники зображували сучасну будівництво імперії”,-сказав Джексон.
“Я думав, що збираюся подивитися лише європейський імперіалізм, але американські дії продовжували з’являтися. Американці, як правило, не люблять це слово, Імперія, тому мені було цікаво, чому американські дії продовжували з’являтися порівняно з європейським імперіалізмом?”
Як для статті книги, так і для журналу, Джексон проаналізував підручники світової історії, що використовуються в техаських аудиторіях.
“Техас робить дійсно гарне дослідження. Вони були одним із перших, хто прийняв всесвітню історію у своїй державній навчальній програмі”, – сказав Джексон. “І вони дуже великий стан, тому протягом більшої частини 20 століття вони були дуже впливовими в книгах, які використовувались по всій країні”.
Всесвітня історія як клас з’явилася відразу після Першої світової війни. До цього, такі як загальна історія, як правило, були нормою. Для дослідження Джексон проаналізував книги за три періоди: походження протягом 20-х та 30-х років, після Другої світової війни до 70-х та від 80-х до сьогодення. Мова в підручниках по всьому свідчила про те, що американські дії, особливо у придбанні Гаваїв, дії на Філіппінах та іспансько-американській війні були імперіалістичними.
Аналіз показав, що протягом 1920-х років існувало загальне визнання, що Сполучені Штати вчинили подібні дії з європейськими імперіями, але в цих текстах мало згадувалося про неєвропейські народи. У деяких випадках критика імперіалізму зростала в 1930 -х роках.
“Підручники світової історії історично значною мірою зображували імперіалізм як засіб поширення” цивілізації “або” сучасності “на Азію, Африку та Південну Америку”, – сказав Джексон. “Підручники прийняли, що це зобов’язання Америки, принести” цивілізацію “у світ”.
Підручники в епоху після Другої світової війни, як правило, приймали тріумфалістську розповідь, навіть коли європейські імперії почали руйнуватися в епоху деколонізації, і поступово включали додатковий контент у такі місця, як Азія, Китай, Палестина, Індія та інші регіони, в яких Америка залучала, виявив Джексон. Розповідь, як правило, відійшла від ідеї, що США “вестернізують” світ, але притулилися до ідеї, що дії нації мали загальний позитивний ефект.
“Розповідь стала трохи менш тріумфалістською, менш сприятливою, визнавши, що, можливо, люди Філіппін не хотіли нас там, але ми побудували дороги та школи, і що ми врешті -решт дали їм свою свободу, тому це було нормально”, – сказав Джексон.
Третя епоха, з 1970 -х до сьогодення, побачила зростання державних стандартів та консервативних голосів, які беруть під контроль техаські навчальні ради. Джексон заявив, що очікує, що він побачить менше мови про американську імперію в підручниках з епохи, але до 90 -х років книги явно говорили, що Сполучені Штати вживали імперіалістичні дії. Однак інші використовували такі терміни, як “експансіонізм” замість імперіалізму, або стверджували, що імперія Америки набагато перевершує європейські імперії і, отже, виняткову самі по собі.
Хоча книги епохи визнали американські імперіалістичні дії, там, як правило, розповідь про винятковий імперіалізм, сказав він.
Дослідження, опубліковане в журналі Педагогіка Історикадопомагає зрозуміти, як дії Америки на світовій арені викладали у світових класах історії протягом минулого століття. Хоча включення мови до Американської імперії, здається, суперечить ідеї американського винятку, Джексон зазначає, що імперіалістичні дії, як правило, вибачаються через ідею “виняткового імперіалізму”.
Потрібні майбутні дослідження, щоб зрозуміти більше про те, як викладачі навчають ідеї американського винятку та імперії та як студенти концептуалізують це як частину місця Америки у світі, сказав Джексон, але впливові підручники наполягають на ідеї винятків, навіть коли вони використовують його для виправдання таких дій.
“Обрамлення імперської діяльності США як безпосередньо порівнянна з європейським колоніалізмом наприкінці 19 та початку 20 століть значно знижує ідею Сполучених Штатів якісно та кількісно відрізняється від сучасних європейських колонізуючих держав”, – написав Джексон.
“Підручники, які пояснювали американський імперіалізм як аберрантний епізод в американській історії, неявно сприймають, що Сполучені Штати діють, як і будь -яка інша основна сила в епоху імперіалізму, підриваючи нібито унікальну траєкторію історії Америки. Альтернативно, підручник для американського виняткового імперіалізму виправдовує нас, звернувшись до цивілізаційної місії.
“Одягання американського імперіалізму як виняткового, тому просто відтворює європейські риторичні виправдання для імперії”.
Більше інформації:
Стівен Джексон, американський імперський виняток? Техаські середні зображення історії Американської імперії, 1925–2016, Paedagogica історика (2024). Doi: 10.1080/00309230.2024.2362250
Надається Університет Канзасу
Цитування: Дослідження виявляє впливові підручники, позначені американськими діями як імперіалістичні, що суперечить американському винятком (2024, 28 жовтня) отримано 9 жовтня 2025 року з https://phys.org/news/2024-10-influentian-textbooks-american-actions-imperialist.html
Цей документ підлягає авторським правам. Крім будь -яких справедливих угод з метою приватного навчання чи досліджень, жодна частина не може бути відтворена без письмового дозволу. Зміст надається лише для інформаційних цілей.
Leave a comment